151 Kluven (186)


Med kluven mössa fixar vallmon regnskuren och kronbladen kan slå ut oskadade.

12 kommentarer:

  1. Vacker tolkning av temat :) Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  2. Snart är den fri :)) Regn eller ej!

    SvaraRadera
  3. MEN vad läckert! Önskar jag hade vallmo i närheten som jag kunde fota.

    SvaraRadera
  4. Så smart naturen är. Snyggt foto och "nämen" släpp ur mej när jag såg bilden och texten :=)

    SvaraRadera
  5. otroligt charmigt, lustigt och vackert foto! Ger många tankevinklar!

    SvaraRadera
  6. Nu snart tar jag badmössan av - säger söta fröken vallmo! ;-)

    SvaraRadera
  7. Fniss, smart lösning av temat!

    Tack för kommentaren. Visst är det så att rapsen luktar speciellt, som tur är odlar inte Maken denna vackra tingest så åkrarna är ju inte precis brevid vår trädgård. Men ligger vinden på från "fel" håll luktar det. Men jag står ut med doften, men visst finns det det som luktar bättre. :-)

    I någon av "Bondtiningarna" vi har stod det för x antal månader sedan om ridtjejer, det är de som blir chefer senare i livet. För de har lärt sig att bestämma och vara tuffa och ta ansvar.

    Tom jag har nu provat på att rida! Skrittat själv utan att någon höll i, fast inte på Pigge givetvis. Första gången kändes det som om jag satt högt uppe i nock på ladugården, men andra gången var det inte lika läskigt. :-)

    SvaraRadera
  8. Skönt att inte behövas misshandlas direkt man kliver ut i det fria! Härligt foto!!! Kram ;D

    SvaraRadera
  9. Fin bild! Tänker varje år att jag ska kolla vallmon och fota så där ett par gånger i timmen, när de är på väg att slå ut, men det glömde jag förstås i år också.

    SvaraRadera

Berätta gärna vad du tycker om mitt foto eller vad det får dig att tänka på.

Tack för din kommentar!