107 Hantverk (333)


Att rulla sushi är en sorts hantverk, eller hur.

7 kommentarer:

  1. smaskig bild! Ja, hur får man ihop den så att den inte rullar upp sig?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är det lättaste, man bara fuktar noriplattan så klistrar den ihop sig själv. Som ett hederligt gammalt kuvert som man får slicka på. ;) Det knepiga är att få rätt mängd fyllning så att rullen blir fast och går att skära i fina skivor.

      Radera
  2. Oh ja, det är verkligen ett hantverk:)

    SvaraRadera
  3. Tänk att detta med sushi är något som jag aldrig provat att göra. Jag har ätit det en gång och det blev väl ingen direkt favorit. Men det ser ut som ett pilligt hantverk och din bild så frestande god ut.

    SvaraRadera
  4. Ett hantverk jag själv aldrig provat på men jag har en son som är upplärd av en japan och det blir såå gott. Det är en maträtt som man måste prova några gånger innan man blir riktigt frälst. Du har fångat hantverket fint med din bild.

    SvaraRadera
  5. Ja ett riktigt hantverk och ett roligt sådant.

    SvaraRadera

Berätta gärna vad du tycker om mitt foto eller vad det får dig att tänka på.

Tack för din kommentar!