214 November (324)


Det är som att släcka lyset i november - grått, kalt och trist... Några blad hänger sig fortfarande kvar men de allra flesta har blåst ner (Ner - men inte bort, av någon underlig anledning så stannar alla löv på tomten och dessutom lockar de till sig grannträdens blad...)


Oktober - färgexplosion


September - lite löv på backen


Augusti - solnedgången kommer tillbaka inom synhåll

Juli - soldis och djup grönska


Juni - lövverket skymmer utsikten

Maj - grönskan kom äntligen

April - isen låg kvar


Mars - snö och is


Februari - frostigt och kallt

Januari - innan snön föll

7 kommentarer:

  1. Ja, det är verkligen en dyster, kylig stämning i bilden!

    SvaraRadera
  2. Otroligt stora kontraster och skiftningar under året. Tror faktiskt jag gillar oktober bäst.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker ändå att det finns många vackra färgskiftningar i din bild. Det är ju en mycket vacker plats du har valt till dina månadsbilder,

    SvaraRadera
  4. Roligt att se hur naturen ändrar skepnad under årets gång.

    SvaraRadera
  5. Varje bild är intressant! Det är en rikedom att bo så att man kan följa årstidsväxlingarna kontinuerligt.

    SvaraRadera
  6. Tokfia krävde egentid med matte så jag blev attackerad när jag var här inne! Tråkig matte med dator då slänger man sej över tangentbordet med 23 kg och försöker pussa en ovillig matte!!! ;-)))
    De är bara så läckra dina månadsfoton! Det är inte bara tagna på samma ställe utan du har även fångat med olika väder, tidpunkter på dagen så det blivit lite extra av hela serien helt underbart! Såg faktiskt en plats nu som jag kommer göra en serie av nästa år vare sej det blir en ny utmaning eller inte! Varför det inte blev förra året är för då fanns inte förutsättningarna nu vet jag att det kommer bli förändringar i bilden som gör det lite mer än bara en tallskog, väg eller en sjö!!! Kram ;D

    SvaraRadera
  7. Läckert. Kul att ta månadsbilden på samma ställe.

    SvaraRadera

Berätta gärna vad du tycker om mitt foto eller vad det får dig att tänka på.

Tack för din kommentar!